FAQ



  • 1.Over 0497Administratie
  • Wie is 0497Administratie?

    Roy Geraerts is directeur/eigenaar van 0497Administratie. Roy heeft al jaren (sinds 2005) een eigen administratie/belastingadvieskantoor en heeft ruim 10 jaar ervaring op het gebied van belastingadvies. Hij is afgestudeerd aan de Universiteit (Fiscaal Recht) en aan het HBO (Fiscale Economie).

    Met 0497Administratie richt Roy zich puur op de regionale ondernemer. Wij gaan anders te werk als een regulier administratiekantoor. Bij ons ben je geen nummer. De klant staat centraal en dat gaat gepaard met een persoonlijke aanpak.

    Wij willen de dienstverlening van een administratiekantoor/belastingadvieskantoor naar een hoger niveau tillen. We hebben daarom ‘mijnAdministratie’ ontwikkeld en een hele specifieke werkwijze waarin we onze klanten elke stap begeleiden.

  • Waarom 0497Administratie?

    Wij bieden uitstekende service tegen de laagste tarieven van de Kempen. De koffie staat altijd klaar als je iets niet begrijpt of vragen hebt. Als je wilt kun je gebruik maken van onze software, zodat je zelf ook overzicht hebt, als je niet wilt, breng je elk kwartaal je boekhouding langs. Wij hebben verschillende voordelige pakketten en starters zijn bij ons ook aan het juiste adres.

  • 2.Over de jaarstukken
  • Wat zijn de jaarstukken van mijn onderneming?

    De jaarstukken worden opgesteld na afloop van het jaar. Om de jaarstukken op te stellen, zullen we eerst de administratie in moeten boeken. Je levert de facturen, bankafschriften en andere benodigdheden aan en wij zetten alles in ons boekhoudpakket. Dan gaan we de jaarrekening opstellen. Deze bestaan uit een balans en een Winst- en Verliesrekening. De balans geeft eigenlijk de bezittingen, schulden, vorderingen en verplichtingen weer en de Winst- en Verliesrekening is eigenlijk een overzicht van de inkomsten en kosten en hierin kun je ook zien hoeveel winst er het afgelopen jaar is gemaakt. Aan de hand van deze jaarrekening, gaan we de aangifte indienen. Bij een eenmanszaak of VOF is dat de aangifte inkomstenbelasting en bij een BV is dat de aangifte vennootschapsbelasting.

  • Wat kost het om de jaarstukken samen te stellen?

    Dat is afhankelijk van je onderneming. Als je een eenmanszaak hebt zonder personeel, ben je al vanaf € 59,- per maand klaar. Als je een grotere onderneming hebt met personeel, kun je een op-maat offerte bij ons aanvragen.

  • 3.Over onze werkwijze
  • Moet ik zelf mijn facturen inboeken?

    Dat kan, maar dat hoeft niet. Sommige klanten vinden het prettig om zelf een goed overzicht te houden en willen daarom zelf de facturen inboeken. Dat kan bij ons. Dat kan in bijv. excel, maar dat kan ook in een eenvoudig boekhoudpakketje waarbij wij de mogelijkheid hebben om mee te kijken. Als je zelf niet de facturen in wilt boeken, doen wij het. Je brengt deze dan elk kwartaal even langs en wij verwerken je boekhouding en verzorgen je BTW aangifte.

  • 4.Over onze tarieven
  • Hoe kunnen jullie alles regelen voor dergelijke prijzen?

    De belangrijkste reden waarom wij zo'n scherpe tarieven kunnen aanbieden is door onze schat aan ervaring, onze werkwijze en door de wijze waarop we zaken hebben geautomatiseerd.

    Daarnaast heeft ons klantenbestand zich in de afgelopen jaren flink ontwikkeld. Wij werken met dure software, maar door het grote aantal klanten, kunnen wij onze vaste kosten spreiden.

    Wij doen dus geen concessies en staan voor absolute kwaliteit.

  • 5.Overige vragen
  • Mijn netnummer begint niet met 0497. Is dat een probleem?

    Nee, zeker niet. Als uw netnummer niet met 0497 begint bent u uiteraard toch van harte welkom.